دانلود درس پژوهی علاقه مند کردن دانش‌آموزان پايه اولم به درس قرآن و فعاليت هاي مربوط به آن

عنوان آموزش پژوهي حاضر اين است که ، علاقه مند کردن دانش‌آموزان پايه اولم به درس قرآن و فعاليت هاي مربوط به آن و هدف اصل

0 1.6k

فرمت فایلword

تعدادصفحات35

شرح فایل

چکیده دانلود 

فهرست کردن پیامدهای مورد انتظار

آموزش  پژوه ، پس از گرد آوری اطلاعات لازم از طریق مطالعه ی کتاب های گوناگون و هم چنین داده های جمع آوری شده از پرسش نامه ها ، پرونده تحصیلی دانش‌آموزان کلاس ، مشاهدات خود و علاوه بر آن بحث و گفتگو و تبادل نظر با مدیر، معاونین ، همکاران و مربی پیش دبستانی سال گذشته دانش‌آموزان و حتی دیگر مربیان مراکز قرآنی در قالب مصاحبه ، به ارایه موارد یاد شده پرداخته است که شامل راه حل های پیشنهادی( Suggested Solutions ) زیر می باشد : 1. تغییر مکان کلاس درس قرآن در ساعت درسی مربوطه به توصیه‌ی یکی از همکاران برای ایجاد تنوع و جذاب کردن کلاس درس قرآن و حفظ تزئینات آن و پوسترهای نصب شده ، بیت القرآن الکریم آموزشگاه با اجازه مدیر محترم مرتّب شده و اختصاص به زنگ قرآن داده شود.

  1. استفاده از سیستم رایانه و ویدئو پروژکشن در آموزش درس قرآن به پیشنهاد یکی از همکاران ، برای افزایش یادگیری و آموزش بهترقرآن ، می‌توان در هنگام تدریس از وسایل یاد شده استفاده نمود.
  2. برگزاری مراسم جشن قرآن به پیشنهاد اولیای گرامی ، کتاب‌های قرآن درسی کادو شده ، هدایایی تهیه شود و در روز برگزاری جشن قرآن ، این هدایا به همراه کتاب قرآن درسی به دانش‌آموزان اهدا گردد.
  3. برگزاری مسابقات حفظ و قرائت قرآن همراه با معنی آن و اهدا جایزه ی ویژه به حافظان و قاریان قرآن به توصیه یکی از همکاران برگزاری مسابقات قرآنی هم باعث ایجاد رقابت صحیح در بین دانش‌آموزان می‌گردد و هم انگیزه ی آنان را برای یادگیری بهتر قرآن افزایش می دهد.

محتوای فایل دانلودی

. خواندن کتاب داستان های قرآنی برای دانش‌آموزان توسط آموزگار یا یکی از خود فراگیران به پیشنهاد چند تن از همکاران ، در خواندن داستان‌های قرآنی باید توجه داشت ، داستان‌هایی خوانده شود که با روحیات کودکان و میزان درک آنان مطابقت داشته ، از خواندن و بیان داستان‌هایی که درک آن برای کودکان مشکل می باشد ویا از میان داستان‌هایی که در مورد عذاب‌ الهی بوده و موجب خدشه‌دار شدن روحیّات لطیف آنان می‌گردد ، خودداری شود. 8. دیدار و آشنایی دانش‌آموزان با قاریان قرآن به توصیه یکی از مربیان قرآن ، دیدار با قاریان قرآن می‌تواند انگیزه‌ای برای افزایش علاقه‌مندی دانش‌آموزان به درس قرآن ، باشد. 9. اجرای نمایش بر اساس داستان های قرآنی توسط دانش‌آموزان به نظر یکی از همکاران اجرای نمایش توسط دانش‌آموزان ، با داشتن یک راوی و چند بازیگر، علاوه بر علاقه‌مندی آن‌ها به داستان‌های قرآنی ، باعث فرا گرفتن نکات اخلاقی و پیام‌های قرآنی فراوانی می‌شود

ارسال دیدگاه

برای ارسال نظر لطفا ورود یا ثبت نام کنید.

5,400 تومان